WPL
Werkplekleren (WPL)
Het werkplekleren is vanaf het begin een essentieel onderdeel van de opleiding. De leerwerkplek wordt in alle facetten optimaal benut voor de integratie van kennis en voor de professionele en persoonlijke ontwikkeling. Op de leerwerkplek werkt de student aan zijn eigen leervragen, legt hij de verbinding tussen theorie en praktijk (transfer), herkent hij de authentieke beroepssituaties, doet hij relevante kennis en ervaring op ten aanzien van de leeruitkomsten, zowel in lesgebonden activiteiten als buiten de groep en levert hij een bijdrage aan de schoolontwikkeling. Hierdoor ontwikkelt de student zich als persoon en als professional.
In de fasering van de opleiding en in de opbouw van de sets leeruitkomsten is er sprake van een toenemende zelfsturing, zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en complexiteit. De student wordt vanaf het begin aangesproken als beginnend professional. Hij wordt in toenemende mate zelf in staat en verantwoordelijk geacht om zijn eigen leerproces vorm te geven. Hierbij houden de begeleiders rekening met het vermogen tot zelfsturing en planning dat van de student in de betreffende fase verwacht kan worden. De student wordt hierin op maat begeleid.
Cyclus proces
Klik hier om naar de dNP portal te gaan om het Handboek Werkplekleren te raadplegen.
Pendelschema
Bekijk hier het pendelschema.
Inloggen Portal
Heb je problemen met inloggen, stuur een e-mail naar dnpinfo@denieuwstepabo.nl